17 Temmuz 2012 Salı

Dame N'Doye Hakkında Her Şey...



 Sonda söyleyeceğimi başta söyleyeyim : Türk Futbol tarihinin gelmiş geçmiş en iyi 2-3 santraforundan birini transfer etmek üzere Trabzonspor...

 Malum Dünya futbolunu takip eden ve geleceğimi bu yönde şekillendirmek isteyen bir adamım.. Bu nedenle Avrupa da az sivrilen oyuncular, heleki santrafor ise gözüme çarpıyor ve listeme ekleyip izlemeye başlıyorum.. Dame N'Doye ismini ilk duyuşum Panathinaikos yıllarına dayansa da, ilk izleyişim Kopenhag da ki ilk sezonunda Avrupa Ligin de oynadığı Sparta Prague maçı olmuştu.. Ardından gelen Avrupa Ligi maçlarında ve lig de gösterdiği performansla Trabzonspor için "İşte tam zamanı, şimdi alınmazsa elimizden kaçar" demiştim içimden.. Zira o sezonu 23 gol atarak bitirip, 2010-2011 sezonunda Lig de elde ettiği gol krallığı ve Şampiyonlar Liginde ki başarılı performansı umutlarımı bitirmişti.. Sezonu ; Danimarka liginde 31 maçta 25 gol 12 asist, Şampiyonlar ligi grup maçlarında ise 2 gol kaydederek tamamlıyordu,Şampiyonlar liginde attığı 2 golün 3 Puan getirmesi ve takımı üst tura çıkaran performansı değerini katladı.. bu dönemde ilk kez Senegal Milli Takımına seçildi ve bir çok Avrupa kulübünün transfer listesinde bulunsada el yakan bonservis bedeli sebebiyle takımda kaldı..

 Dame N'Doye, sönük kariyerini Kopenhag da geçirdiği ilk 2 sezonla zirveye çıkardı.. Bu tırmanışta kendisinin çok büyük saygı duyduğu teknik drektörü Stale Solbakken'in önemi çok büyüktür.. Danimarka da yılın futbolcusu ödülünü almak için sahneye çıktığında "Ben futbolu sadece zevk almak için oynuyordum,Solbakken bana sorumluluk almayı öğretti" diyerek hocasının üstündeki emeğini her fırsatta dile getiriyordu.. 2011-2012 sezonunun başında Solbakken'in ayrılması N'Doye yi ve takımı olumsuz etkiledi.. yerine gelen Ronald Nilsson takım üzerinde otoriteyi sağlayamadığından dolayı takımın performansı çok düştü.. N'Doye'nin performansı da takımla paralel olarak düşüş gösterdi.. Bu dönemde hocasıyla yaşadığı problemler ayyuka çıktı, N'Doye antrenmanlara geç gelmeye başladı, Senegalli arkadaşlarıyla gittiği bir barda 2 Brondby taraftarını dövdüğü iddiaları Danimarka basınında gündeme oturdu.. ama haber doğrulanamadan kapandı.. Yaşadığı problemlere rağmen sezonu 30 maçta 18 gol,7 asistle tamamlayarak 2. kez üst üste gol kralı oldu..



 Kopenhag 2012-2013 sezonu hazırlıklarına Roland Nilsson'u kovup, yerine Ariel Jacops'u getirerek başladı.. Ama hazırlıklar N'Doye siz başladı.. bir önceki sezon yaşadığı sıkıntılar nedeniyle Kopenhag'ı kafasında bitiren N'Doye, Ariel Jacops tarafından "Buradan para kazanıyorsun,ama aklın transferde.. kulübe saygısızlık ediyorsun" diyerek süresiz kadro dışı bırakıldı.. Rubin Kazan dan gelen 5.5 milyon € luk teklif Kopenhag tarafından reddedildi... Reading transferi gerçekleşmek üzereyken kulübün rus sahibi vatandaşı Pavel Pogrebnyak'ı tercih ederek N'Doye ye kapıları kapattı..


-Saha İçi ve Saha Dışı Karakteri-


 N'Doye saha içinde mücadeleci,hırslı ama hiç bir zaman agresif olmayan bir futbolcu.. hakem kararlarına itiraz etmez,arkadaşlarıyla iyi anlaşır, rakip takım oyuncularıyla dalaşmaz, Kopenhag da oynadığı 3 yıl boyunca tek bir kırmızı kart bile görmedi.. N'Doye'nin saha içindeki en önemli özelliği ise taraftara olan bağlılığı.. Her attığı golü Kopenhag kale arkasında kutlayan, hatta ve hatta takımın taraftar grubu "Urban Crew"in logosunu koluna dövme yaptırıp, yönetimden ceza yiyecek kadar aşıktı Kopenhag taraftarına.. Bu açıdan İbrahima Yattara ya çok benzetiyorum N'Doye yi.. Trabzonspor gibi gelenekleri olan bir futbol şehri onu çok etkileyecektir..

 Saha dışı karakteri biraz problemli N'Doye'nin.. özellikle Nilsson döneminde antrenmana geç kalmalarıyla çok tepki aldı yıldız oyuncu.. ama sahada gösterdiği performansla unutturdu hatalarını.. bu açıdan Jaja ya benzetebiliriz N'Doye yi.. ama ipleri elinde tutan otoriter bir teknik drektör ile sorun yaşayacağını sanmıyorum.. Zira Solbakken döneminde sadece 1 kere antrenmana geç kalmış ve Solbakken'in "Bir daha olursa kadro dışı kalırsın" uyarısını dikkate alıp hatasını tekrarlamamıştı..

-Oyun Yapısı-





 Dame N'Doye 1,86 boyunda, uzun bacaklara sahip komple bir santrafor.. Ortalama bir hıza ama muazzam bir çevikliğe sahip.. bileklerine hakim, Kafa toplarında Dünyanın sayılı santraforlarından, bitiriciliği üst düzey ve güçlü bir fiziği var.. Genelde set oyununu seven, ceza sahası içinde boşluklar arayan, kanatlardan orta bekleyen bir pivot santrafor görünümünde.. Trabzonspor da Volkan ve Olcan'a bu sene çok iş düşecek.. Zira kanat organizasyonları sıfır olan ve geçen sene neredeyse kafayla golü bulunmayan bir takımız.. Ama N'Doye bu düzeni değiştirecek adam olacaktır..

-Sakatlık Raporu ve Devamlılığı-

 N'Doye  geride kalan 3 yıllık(devre arasında geldiği 2008-2009 sezonunu saymıyorum) Kopenhag kariyerinde hiç ciddi sakatlık yaşamadı.. 33 hafta üzerinden oynanan Danimarka Ligin de.. ilk sezonda 32, ikinci sezonunda 31, üçüncü sezonunda ise 30 maç oynadı.. Saha içi kondisyonu ve konsantrasyonu üst düzeydir.. 90. dakikaya kadar maçtan kopmaz ve fiziğini diri tutar..


 Dame N'Doye hakkında söyleyeceklerim bukadar.. Öncelikle bu transferin gerçekleştirmek için yoğun çaba harcayan yöneticilerimize ve başkanımıza sonsuz teşekkürler.. Takımdan ayrılan Burak Yılmaz'ın yerine, ondan çok daha yararlı bir takım oyuncusunu almak üzereyiz.. Emeği geçen herkesi tebrik ediyorum..

  Yazımın büyük bölümünde bana yardımcı olan  http://kuzeyligleri.blogspot.com'un değerli yazarı tequciqalpa13 e sonsuz teşekkürler...

8 yorum:

  1. Ermancığım senin heyecanın beni de heyecanlandırdı, eline,emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Güzel çalışma N'Doye artık Trabzonspor'da neler yapacak bakalım.

    YanıtlaSil
  3. Mükemmel bir çalışma olmuş.
    Bize de "bu saatten sonra bir aksilik çıkmasın" diye dua etmek kaldı.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim :) umarım faydalı olur kulübümüze.

    YanıtlaSil
  5. Anlatim çok iyi ins boyle cikar

    YanıtlaSil
  6. Yazınız için teşekkürler. Önemli bilgiler elde ettim.

    YanıtlaSil
  7. Emeğine sağlık kardeşim çok güzel anlatmışsın.Senin gibi insanların varlığını bilmek bile beni şuand açok mutlu etti.N'Doye'yi ben 3 yıldır takip ediyorum,son 1 yıl tüm maçlarını izledim.Ve şuanda onu aldığımız için inanılmaz derecede mutluyum...Sana kendi blog sayfamı gönderiyorum ayrıca tekrardan tebrik ediyorum.Sevgilerimle http://footballisbeautiful.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. Set oyununa sahipse Trabzon gibi hızlı kontralarla fırsat arayan bir takımda nasıl faydalı olacak merak ediyorum. Burak ve Umut bu tarz oyunu pek oynamıyorlar

    YanıtlaSil